Billede: tv. Claus Diedrichsen, m. Carsten Knudsen, th. Christian Hjermind
Det er en udfordring for alle klubber at indfri alle forpligtelser overfor deres partnere, ikke mindst for os.
Danmark er lukket ned, og det har haft en direkte indflydelse på afstanden mellem klub og partner.
Når det er sagt, så oplever vi dog en kæmpe opbakning fra byen og dens erhvervsdrivende, såvel fra eksisterende partnere til nye partnere.
KIF Kolding har talt med 2 af sine partnere om samarbejdet med KIF Kolding og hvordan klubben bliver opfattet i disse specielle tider, samt hvilken påvirkning den nye ledelse har haft på netværket omkring klubben.
Hvor kommer man fra som sponsor? Hvilken opfattelse har man af Fremtidens KIF Kolding nu?
"Jeg har igennem mange år fulgt KIF til kampe og via pressen og har altid været en stor tilhænger af klubben.
Der har været meget bølgeskvulp undervejs, men må rose den nye bestyrelsen og overgangsbestyrelsen for at have skabt ro på bagsmækken.
I forbindelse med opstart af en ny virksomhed i Kolding indgik jeg i efteråret en sponsoraftale med KIF. Selvom interaktionen med de øvrige sponsorer begrænsede sig til nogle måneder i efteråret, har medlemskabet allerede givet afkast via nye samarbejdspartnere. Samarbejdspartnere som jeg ellers aldrig ville være kommet i kontakt med.
Jeg føler, at der er sat mange nye tiltag i søen, og glæder mig til løbende af høre nyt fra klubben via nyhedsbreve og øvrige initiativer.
Jeg ser frem til at kunne mødes med de øvrige sponsorer igen for at kunne bidrage til netværket og gøre netværket stærkt og givtig for alle sponsorer."
Claus Didrichsen, RPA Danmark
"Det er vigtigt, at når man bliver sponsor i en klub af denne størrelse, at punkt 1; fordi det er KIF Kolding. Punkt 2; fordi man gerne vil have et netværk. På den måde styrke sit eget netværk.
Det er vigtigt med kontakt ud til sponsorerne. De skal vide at klubben lever og ånder. For nogle er det mere synligt med den nye ledelse. Jeg er ikke bange på mine egne vegne, jeg skal nok få den information, jeg søger, men det er ikke alle partnere, der har det sådan. Informationerne og kommunikationen er blevet bedre, og jeg hører mange, der roser det.
Det er positivt med nye sponsorer og de artikler, der hertil følger på LinkedIn. Det har virket kanongodt. Det gør også ,at der er flere og flere der kigger denne vej. "
Carsten Knudsen, Accu-Dan A/S